20. februar 2018

Kandidater til Mejeriprisen søges

Kunden skal være i centrum, hvis butikkerne skal gøre sig håb om at vinde Landbrug & Fødevarers fødevarepriser.

Det er nu, der er mulighed for at indstille butikker til Landbrug & Fødevarers fødevarepriser – herunder Mejeriprisen. Prisen, som Landbrug & Fødevarer introducerede i 2016, gives til butikker, der gør en særlig indsats på de tre områder ’mejeri’, ´kød’ samt ’frugt og grønt’, og i år vil der blive lagt ekstra meget vægt på butikkernes kundefokus.

”Det er et vigtigt kriterie, at butikkerne har kunden i centrum, hvis de vil gøre sig forhåbninger om at vinde priser i år. Fx skal butikkens sortiment, pris og kvalitet afspejle kundegrundlaget, og kunden skal kunne få hjælp til sit planlagte køb,” siger chefkonsulent hos L&F, Vickie Enné Ryge.

Ud over oplevelsen for kunden, vil juryen lægge vægt på kvalitet, en fornemmelse for sæson og på iscenesættelse af de gode råvarer. De nominerede butikker vil både få et uanmeldt besøg af jurymedlemmerne samt et uanmeldt besøg af en ’mystery shopper’.

Vandt på inspiration

Mejeriprisen uddeles i to kategorier: discount og supermarked. Sidste års vindere, Meny i Hørsholm og Rema 1000 i Allerød, fik blandt andet følgende ord med på vejen:

’De to vinder-butikker skiller sig ud ved at inspirere til at bruge mejerivarer på nye måder og friste kunderne med mejeriprodukter flere steder på deres tur rundt i butikken’, sagde Vickie Enné Ryge ved prisoverrækkelsen.

Der er deadline for indstilling af kandidater den 10. april, og vinderne kåres ved et awardshow på Landbrug & Fødevarers store branchedag, Fødevaredagen, der afholdes den 9. oktober på Hindsgavl Slot.

Vil du vide mere?